1. Mõtle, kas sinu kirja üldse vaja on. Kas selles kirjas on midagi informatiivset teiste (rohkem kui 1 inimese) jaoks.
2. Kui sa tahad kirja kirjutada vaid selle jaoks, et lisada teise mehe tekstile juurde "Olen nõus" või niisama teiste tähelepanu äratamiseks, siis parem on see kiri saatmata jätta. Eriti armastavad selliseid kirju kirjutada esimest korda kirjutajad teiste tähelepanu võitmiseks.
3. Kui sa ikka otsustad kirjutada, siis pea meeles, et viisakas on teise kirjutaja kirjast alles jätta vaid see osa, mis on vajalik sinu kirjutatava teksti mõistmiseks ja sidumiseks. Ebavajalik kustuta lihtsalt ära! Nii saab kiri lühem. Eriti nõme on lugeda kirja, kus on 1lk teisest kirjast refereeritud teksti ja all lause: "Mina ka". Keegi ei viitsi seda vana kirja kerida, et lõpust sinu ridu lugeda. Pidevalt sellist "stiili" harrastades jõuad Sa üsna kiiresti staadiumisse, kus sinu kirjasid kas lihtsalt ignoreeritakse või rakendatakse vastavaid filtreid. vt. näide 2.
4. Mõelge hästi läbi, millisesse uudisgruppi on sobiv see kiri saata.
5. Eriti ebaviisakas on refereerida teisest kirjast eelkirjutaja allkirja. Ka ei ole viisakas nii refereeritava lõigu algusesse ja lõppu korraga jätta refereeritava nime.
6. Kui sa tunned, et sinu tehtav teemavahetus võib esile kutsuda rea teemale mitte vastavaid kirju, on soovitav ka teema (subjekt) tulevase teemaga vastavusse viia. Viitena vanale teemale võib selel panna uue teema järele sulgudesse. Kui sa leiad, et teema ei vasta uudisgrupi teemaderingile, siis on targem see kiri ristpostitata teemale vastavasse uudisgruppi.
7. Ärge saatke sama kirja eraldi mitmesse uudisgruppi. Erinevatel uudisgruppidel võivad olla samad lugejad ja nii saavad nad Teie kirja mitmes eksemplaris. Kui Teil on seda kindlasti vaja teha, siis saatke kiri kõigisse neisse gruppidesse korraga (ühe kirjana). Seda nimetatakse ristpostituseks. Sellisel juhul märgitakse artikkel peale selle lugemist mingis uudisegrupis loetuks ka teistes uudisegruppides. Siiski ei tohiks teha ristpostitust väga paljudesse uudisegruppidesse, üle 5 grupi on juba liiast.
8. Kui Te hakkate lugema mingit uut uudisegruppi, siis enne sellesse uudisegruppi kirjutamist jälgige natuke aega, millest selles grupis räägitakse. Võib-olla oli teemal, millest Te soovisite kirjutada, just äsja juttu. Kui uudisegrupil on olemas KKK (või FAQ), siis uurige kõigepealt seda.
Uudisgruppide arhiivid leiate http://lists.ut.ee/
Halvad näited:
Head näited:
Näited elust:
Toomas Kordemets wrote: > > Jah, ma tean et sul on 3.2 Ma tean ka, et maksab rohkem. Ma tiba > üldisemalt rääkisin...olen tähele pannud siin kurtmist teemal, et kust > võiks leida sellist või sellist juppi. Eestis on mustmiljon romulat, > paaritunnise telefonitööga ma olen täiesti müstilisi asju leidnud. > Ma ei kurtnud ega kiusanud Sind, ma lihtsalt konstanteerisin fakti, ARK andmetel on/oli selliseid Legende Eestis 7 tk ja kõik terved. Kui mul oli jama käigukastiga siis helistasin kõik läbi, ka Saksamaa ja ühest isegi leidsin kasti, kuid see oli kallim kui remontimine siin. Ega ma ise ka selle üle õnnelik pole, Maximaga oli teine asi! -- Mart
See Motorexi 329 hp Subaru kaalub igatahes 1200 kg, topspeedi ei tea. Aga eks 4wd ja lühemad käigud mängivad suurt rolli sellise kiirenduse juures samuti : -----Original Message----- : From: martin@lbi.ee [SMTP:martin@lbi.ee] : Sent: 25. märts 1999. a. 17:10 : To: Multiple recipients of list : Subject: [AUTO:35102] Re: Motorexi Subaru Impreza : : : On 25 Mar 1999 16:34:10 +0200, Kristjan Koik >Kristjan@hansatee.ee> : wrote: : : > Mida arvate sellest 329 hp Imprezast. Kui tavaline 211 hp Impreza 6.3 : sek : >0-100 kiirendab ja STI 5 280 hp 3.8 - 4.0 kiirendab siis mis selle : näitajad : : Vaude. Palju see STI 5 kaalub ja mis ta topspeed on? Kuidagi hirmus : äkiline on see minek nii tagasihoidliku hobujõu kohta... Ma mõtlen : seda, miks näiteks M5 5.3 sekundi saamiseks 400 hobujõudu kulutab... : ja 5. põlvkonna Corvette 5 sekundi jaoks 345 hobust.. : : See Motorexi 329 hp Subaru kaalub igatahes 1200 kg, topspeedi ei tea. Aga : eks 4wd ja lühemad käigud mängivad suurt rolli sellise kiirenduse juures : samuti : : ------- : Martini : -------
Koleda kirja näide punkti 2 juurde:
Kaupo wrote: > See on üks jube harjumus ja mina ei suutnudki seda harjumust välja endas > koolitada > ( õnneks "uus" auto ei võimalda juhi-ust tgantkäe kinni lüüa..Eelmise autoga > ( Volvo 244L) > sai linnast bussi tihti kasutada, et võtme järel käia.. ja kõige > ebameeldivam mats oli, kui ma > püüdsin töö-ajast töökaaslase autot käima tõmmata ja ( talvine aeg ) sai ka > toore-klapp > lõpuni välja tõmmata.. et las üürgab soemaks...ja vaadates taha.. kas nõõr > ulatab tegingi > tolle saatusliku vea ja lõin ukse kinni... lusikate-nugadega-traatidega > läks kuskil 45 min. > ja üüratu bensu kulu ja millegipärast imes ka karbussi-õli tyhjaks... > Sellest alates käisin > kaks võtit alati kaasas, üks jope-teine pükste taskus... ja isegi siis > õnnestus mul võtmed > autosse jätta.. Paralepa rannas.. koos kõigi riietega.... ja keegi ei > imestaud, kui kari kül- > metavaid noori üritasid küll traadi -lõpetades jõuga autosse pääseda.. > Praegusel autol on auto-pagaznik igaks juhuks alati lukust lahti... et kui > suudan auto uksed > sulgeda... siis suusa-august saab harja-varrega vähemalt tagaukse lahti ( > üks kord juba kasu-tatud:) inime sinu jaoks on puldiga kesklukk (+alarm ehk?), mis on võtme küljes kasvõi nööriga, usu see aitab :) Teet.